Флешмоб працівників медведчуківських телеканалів, а також численні маніпуляції довкола санкцій показують, наскільки влучним було це рішення. Якщо чесно, я не пам'ятаю такого яскравого феєрверку з часів Майдану. ОПЗЖники, зазвичай стримані та незворушні, згорають ущент і нарешті ми бачимо, наскільки вони слабкі, коли з ними не панькаються, а дають по зубах.

Читайте також З голубів у яструби: як зміна іміджу Зеленського вплине на українську політику?

А Медведчук голий!

Зверніть увагу: вони не в змозі себе захистити. Жодного помітного протесту, мітингу, юридичного опору. І при цьому – максимальна присутність на російському телебаченні, де вони розмазують шмарклі та апелюють виключно до Путіна-заступника. Тобто зараз залежність Медведчука та його юрби від Кремля максимально очевидна навіть для найупоротіших.

Критикам санкцій потрібно пам'ятати, що вони не застосовуються довільно і базуються на пропозиціях спецслужб, зокрема СБУ.

Мене дивувало і дивує, чому таке рішення не міг ухвалити попередній президент, ліквідувавши загрозу в ембріональному стані, але натомість виплекав з фактичного ноунейма Медведчука зразку 2014-го медіамагната та власника парламентської партії. Втім, добре, що окремі його помилки все ж можна виправити, як, власне, було зроблено.

Що стосується юридичної складової, то там, на мою думку, все чітко: ст.ст. 1,3 Закону "Про санкції" це дозволяють зробити. Раніше ці підстави неодноразово застосовувалися: скажімо, Указ Президента від 28 квітня 2017 року вводив у дію рішення РНБО, яке містило перелік з 1228 осіб, проти яких наша держава застосувала санкції. Частина з цих осіб – громадяни України. Тобто щодо цих громадян у 2017-му чомусь можна було застосувати санкції, а проти власника ватного телепулу Козака – ні. Чому, цікаво? Ваші версії.

Аналогічні інструменти використовують країні сталих демократій. Наприклад, британський регулятор Ofcom нещодавно позбавив ліцензії китайський державний телеканал іномовлення CGTN з тих самих міркувань безпеки держави.

Рекомендуємо! Еволюція Зеленського

При цьому, ми мусимо пам'ятати, що санкції не підміняють кримінальний процес, це радше інструмент швидкого реагування на загрози нацбезпеці. Кримінальне переслідування фінансованих державою-агресором осіб має відбутися незалежно від них. Чекаємо на підозри та вироки.