Закриті справи проти Труханова та Бриля, – Ситник

Усі справи перебували на стадії досудового розслідування. Про це повідомив очільник НАБУ Артем Ситник в інтерв'ю UA: Перший.

До теми Ситник назвав проблеми закону щодо декларацій: Лише 2 роки для притягнення до відповідальності

Якщо ми говоримо про наслідки (рішення КСУ – 24 канал), то це близько 100 справ було закрито – це на стадії досудового розслідування, і справи, які були в суді, також були закриті. Серед них – справа щодо Костянтина Бриля (ексочільник Запорізької ОДА – 24 канал), по Труханову (мер Одеси – 24 канал) та інші,
– сказав Ситник.

Відновити справи уже неможливо

Ситник наголосив, відновити ці справи уже неможливо. Причина – ухвалений парламентом закон, що відновлює відповідальність за недостовірне декларування, не має зворотної дії.

Навіть ті вироки, які були постановлені, вони були скасовані, переглянуті Антикорупційним судом, бо було таке рішення КСУ,
– зазначив керівник Антикорупційного бюро.

Ситник наголосив, закон, ухвалений Радою 4 грудня, повинен вступити у дію якомога швидше – до 1 січня. Адже, в іншому випадку, він поширюватиметься лише щодо декларацій 2021 року. Разом з тим, Ситник зазначив, новий закон пропонує значно м'якші покарання, аніж попередній.

Що відомо про скандальне рішення КСУ щодо декларування:

  • 27 жовтня КСУ визнав неконституційним покарання за брехню у деклараціях.
  • Зеленський закликав Венеціанську комісію оцінити стан антикорупційної системи в Україні після рішення КСУ.
  • У Верховній Раді 4 грудня 2020 року прийняли законопроєкт, який передбачає відновлення відповідальності за неправдиве декларування.
  • НАЗК розкритикувало документ, адже він не загрожує корупціонерам, а лише створює для них "санітарні" умови.
  • Венеціанська комісія оприлюднила свої рекомендації щодо Конституційного Суду України. У відомстві наголосили, що Верховній Раді слід чіткіше висловити свій намір щодо обмеження сфери діяльності суду з конкретних питань.
  • Комісія також рекомендує зобов'язати КСУ вказати конкретні причини визнання неконституційним кожного окремого положення закону.