Таку інформацію повідомив очільник Укравтодору Олександр Кубраков. Про це він розповів під час форуму "Україна-30. Інфраструктура".

До теми Усі думали, що хороші дороги – це фантастика, – Зеленський про зроблене і плани на 2021 рік

Він зауважив, що Державний дорожній фонд не забезпечує потребу фінансування для оновлення, нового будівництва та утримання мережі доріг.

Джерела додаткового фінансування

Серед доступних джерел додаткового фінансування:

  • впровадження плати за проїзд для транзитних вантажівок;
  • державно-приватні партнерства;
  • кредитні кошти під державні гарантії.

За його словами, з 2020 року Укравтодор почав залучати гроші під державні гарантії.

Однак великі проєкти потребують дешевих довгострокових кредитів, які в Україні поки що відсутні,
– пояснив Кубраков.

Яка мета фінансової установи

Тому в агентстві обрали механізм довгострокового фінансування під інфраструктурні облігації. Для того, щоб керувати інвестиціями, створюють державний фонд – акціонерне товариство (АТ) у структурі Укравтодору. Ця фінансова установа зможе:

► формувати статутний капітал через випуск інфраструктурних облігацій;
► створювати спільні підприємства;
► залучати інституційних інвесторів.

Що таке "Велике будівництво"?

Президент України та уряд анонсували спільний проєкт "Велике будівництво" у 2019 році. Його мета – побудувати об'єкти інфраструктури всією Україною. Проєкт втілюють за бюджетні гроші, гроші Державного фонду регіонального розвитку, а також надходження з місцевих бюджетів та гроші з COVID-фонду.

Стартовий капітал АТ становить майже 3 мільярди доларів. На меті буде перевести його під юрисдикцію Міжнародного інвестиційного арбітражу, забезпечити корпоративне управління та запровадити антикорупційні запобіжники, які розробляють у рамках спільного проєкту Укравтодору та ЄБРР.