Що робити, якщо з вами відмовляються спілкуватися державною мовою, розповів мовний омбудсмен Тарас Кремінь. Про це мовиться на сторінці Уповноваженого із захисту державної мови у фейсбуці.

Важливо Хто складатиме іспит з української мови у 2021 році: Кремінь озвучив перелік

Як захистити своє право на українську мову

  • Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
  • У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи.
  • Якщо після цього ситуація не покращилася, то необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та записати назву, розташування та контакти суб'єкта.
  • Подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови.

Як подати скаргу

Для цього потрібно написати:

  • на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12;
  • електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua;
  • заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.

Що робити, якщо вас не хочуть обслуговувати українською інфографіка 24 канал
Що робити, якщо вас не хочуть обслуговувати українською / Інфографіка 24 каналу

Перехід сфери обслуговування на державну мову: головне

  • 16 липня 2019 року в Україні набув чинності закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної", який Верховна Рада ухвалила 25 квітня.
  • Відтоді всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги державною мовою.

Що передбачає закон про мову
Що передбачає закон про мову / Інфографіка 24 каналу